La Pretemporada de l’ACB a Lleida, una inversió municipal de 25.000 €, en genera 320.000 a la ciutat i una important difusió de la Seu Vella
13-09-2016
El Circuit de Pretemporada ACB Movistar de la Lliga Endesa, una inversió municipal de 25.000 €, ha generat 320.000 euros a la ciutat i una important difusió de la Seu Vella, segons ha explicat l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, en una roda de premsa, en la qual ha estat acompanyat del tinent d’alcalde i regidor de Promoció de la Ciutat i del programa Sports&Emotion, Rafael Peris.
El paer en cap ha volgut explicar aquestes xifres per demostrar que celebració d’esdeveniments esportius també té repercussions importants en la ciutat, tant en termes d’economia directa com d’impactes d’allò que vols promocionar.
Aquests són els primers resultats d’una competició que ha permès que els aficionats al bàsquet de Lleida hagin pogut gaudir d’aquest esport al més alt nivell amb el Dominion Bilbao Basket, Laboral Kutxa Basconia, Herbalife Gran Canaria, Iberostar Tenerife, Montakit Fuenlabrada i UCAM Murcia. Equips que participen en l’Eurolliga, Eurocup, Challenge Europe.
Els equips, jugadors, tècnics i acompanyants han emplenat 800 places hoteleres a Lleida, amb dos hotels plens al 100% i la resta amb un increment fins al 76%.
7.134 espectadors han gaudit dels partits disputats al Barris Nord i 5.000 persones més del conjunt de partits celebrats a la plaça de la Llotja el divendres i el dissabte amb 824 jugadors de la base. L’esdeveniment ha comptat amb la participació de 153 voluntaris.
Pel que fa a l’impacte televisiu, tot el torneig s’ha televisat per mitjà del canal Movistar Deportes, que arriba a 4 milions de llars. És molt destacable així mateix l’impacte sobre la Seu Vella, amb el ‘Campanazzo’, la cistella que va realitzar el jugador de l’UCAM Murcia, Facundo Campazzo, des del campanar que s’ha pogut veure a les televisions d’abast nacional. Aquesta acció ha permès promocionar la catedral com a Patrimoni UNESCO.
L’acció del ‘Campanazzo’ va ser recollida pels informatius del migdia de TV3, Antena3, La1 i LaSexta, superant en global els 4.000.000 d’espectadors.
A més, ha estat divulgada pels mitjans online de l’ACB, que té més de 100.000 usuaris diaris a la seva web i més de 500.000 seguidors a les seves xarxes socials.
Tot el torneig de l’ACB s’han emès pel canal de Youtube de l’entitat i també s’ha pogut veure a les pàgines web de Marca, l’AS, El Mundo Deportivo i l’Sport (la premsa esportiva cal destacar que té una mitjana de 500.000 visites diàries.
El tinent d’alcalde i regidor de Promoció de la Ciutat, Rafel Peris, que ha acompanyat l’alcalde en la roda de premsa, ha assenyalat també que aquests èxits tant econòmics com promocionals són fruit de l’experiència de l’Ajuntament i de la col·laboració amb els sectors econòmics i amb les entitats implicades.